Wrocławska fabryka Volvo dostarczy 30 w pełni elektrycznych autobusów miejskich do Göteborga w Szwecji. To największe jak dotąd zamówienie na tego typu pojazdy. Zamawiającym jest GS Buss – spółka zależna Göteborgs Spårvägar i Urzędu Transportu Publicznego Västtrafik. Autobusy będą kursować na linii nr 60 w Göteborgu od jesieni przyszłego roku.

Reklama

Wszystkie autobusy zamówione przez GS Buss są zaprojektowane przez polskich inżynierów pracujących we wrocławskiej fabryce, tutaj też zostaną wyprodukowane i stąd pojadą do Göteborga.

Västtrafik, operator transportu publicznego w Goeteborgu, ma ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Obejmują one m.in. zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 80% do 2020 r., zwiększenie do 95% odsetka pojazdów komunikacji miejskiej wykorzystujących energię odnawialną oraz zmniejszenie hałasu generowanego przez ruch uliczny. W Göteborgu już dziś kursuje ponad 60 hybrydowych autobusów marki Volvo, a po zakończeniu dostaw jesienią przyszłego roku będzie ich niemal 100.

Zakup 30 w pełni elektrycznych autobusów przez GS Buss – jednego z operatorów transportu publicznego w Göteborgu to jak dotąd największe pojedyncze zamówienie, jakie firma Volvo otrzymała na ten model autobusu.

Ładowane na końcu linii

Nowe autobusy będą kursować na linii 60 pomiędzy Redbergsplatsen i Masthugget, a także na liniach 59 i 62. Będą one wyposażone w akumulatory o pojemności 200 kWh, ładowane na końcowych przystankach linii oraz w zajezdni. Infrastrukturę do ładowania akumulatorów zapewni firma GS Buss. Autobusy zostaną dostarczone w III kwartale 2019 roku.

Linia autobusowa nr 60, obsługiwana przez firmę Västtrafik, jest jedną z najbardziej zatłoczonych tras w Göteborgu. W 2017 roku odbyło się na niej ponad 6,2 miliona kursów, a kolejne 0,7 miliona kursów na trasach 59 i 62.

– Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić więcej autobusów elektrycznych na ulice rodzinnego miasta firmy. Wiemy, że autobusy elektryczne kursujące na linii 55 są wysoko cenione przez pasażerów, kierowców i mieszkańców. Już wkrótce więcej osób będzie mogło podróżować po najczęściej uczęszczanych trasach autobusowych w Göteborgu pojazdami, które nie wytwarzają hałasu i nie emitują spalin. Autobusy elektryczne stwarzają też zupełnie nowe możliwości w zakresie planowania urbanistycznego, ponieważ możliwe jest większe przybliżenie transportu publicznego do ludzi i ulokowanie przystanków nawet wewnątrz budynków, powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Serwisowaniem autobusów, jak również ich akumulatorów, zajmie się firma Volvo, na podstawie stałych comiesięcznych opłat.

Volvo niedawno ogłosiło sprzedaż 23 elektrycznych autobusów do holenderskiego miasta Leiden i kolejnych 17 sztuk do Oslo. Do tej pory podpisało umowy na dostawę elektrycznych autobusów do Wielkiej Brytanii, Danii, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Polski, Singapuru i Szwecji. Poza w pełni elektrycznym autobusem Volvo 7900 Electric oferta zelektryfikowanych autobusów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe oraz elektryczne hybrydy (plug-in). Volvo sprzedało dotychczas ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów na całym świecie.

Źródło: www.volvobuses.pl
Na zdjęciu: Volvo 7900 Electric
Newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z branżą OZE